Ναι... Για πρώτη φορά θα διεξαχθεί στο σχολείο μας...Στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού... Τουλάχιστον 200 καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα... Πάνω από 2000 εκπαιδευτικοί... Περισσότερες λεπτομέρειες :
http://dipe.ira.sch.gr/site/mathitiki-dimoyrgia/
https://docs.google.com/forms/d/1sY8PCut-6tlZsC8B0v1MGxDZyoM5lnsDgD36mel7ZYc/viewform
Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 7/3/2015 ο 1ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Κρήτης για παιδιά Δημοτικού με θέμα:
"Η δική μου Πόλη".
Συμμετείχαμε κι εμείς και για πρώτη φορά η ομάδα του σχολείου μας μετακινήθηκε με την πολύτιμη βοήθεια των γονέων σε άλλη πόλη και πιο συγκεκριμένα στο Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου.
Μια εξαιρετική διοργάνωση από την Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, το Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστήμων (Ε.Δ.Θ.Ε.) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και το μη κερδοσκοπικό Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης (W.R.O.? Hellas)
Το σχολείο μας, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού, συμμετείχε με την καταπληκτική ομάδα μικρών επιστημόνων η οποία κατασκεύασε ένα εξαιρετικό ρομπότ αεροπλάνο με τις βοηθητικές εγκαταστάσεις το οποίο ήταν πλήρως προγραμματισμένο και το κινούσε ειδικό πρόγραμμα από ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Την ομάδα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού «Τα ΡομποΦιλαράκια» αποτελούσαν οι μαθητές:
· Παπαϊωάννου Εμμανουέλα
· Γλυτσού Ματίνα (Σταματία)
· Λιαπάκη Μαρίνα
· Δημητράκη Χριστίνα
με υπεύθυνη Εκπαιδευτικό την κα Τρυφίδη Φωτεινή.
Συγχαρητήρια στα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς...
Η παρουσία όλων ήταν εξαιρετική...
Για άλλη μια φορά αποδείξατε πως στο σχολείο μας, η μάθηση δεν είναι πλέον σχετική και στάσιμη αλλά συνδυαστική, καινοτόμα και δυναμική...
Πολλές χαμογελαστές φατσούλες έβγαιναν από κάθε παράγκα στον καταυλισμό. Κι αυτό το χαμόγελο για εμάς είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή μας? Μας έδειχναν, με τον τρόπο τους, πως μας αγαπούν και μας υπολογίζουν? Και εμείς τους προσκαλούσαμε στο σχολείο? Για να μάθουν γράμματα? Για να ζήσουν διαφορετικά? Για να μεγαλώσουν μαζί μας και να αλλάξουν κάποτε την κατάσταση που ζουν, για να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τις άθλιες συνθήκες της καθημερινότητάς τους?
Ευχαριστώ τη Σχολική Σύμβουλο της 6ης Περιφέρειας Ηρακλείου κα Δρακάκη Μαρία που μας συνόδευσε στον καταυλισμό? Ευχαριστώ τους Εκπαιδευτικούς του 4ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού και του προγράμματος «Εκπαίδευση των μαθητών Ρομά» κ. Ζεμπίλη Στέλιο και κα Ασσαργιωτάκη Μαρία που δίνουν καθημερινά αυτόν τον παράξενο αγώνα της επιμονής, αλληλεγγύης και φροντίδας, για να φοιτήσουν όλα τα παιδιά στο Σχολείο της Αγάπης?
ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 & 3 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ?Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»
Οι Πράξεις εντάσσονται στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του «Νέου Σχολείου», ενός εγχειρήματος που, ανταποκρινόμενο στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες και προκλήσεις του 21ου αιώνα, θέτει το μαθητή στο επίκεντρο των αλλαγών με σκοπό τη συνολική βελτίωση του επιπέδου σπουδών των μαθητών, καθώς και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Κεντρικός πυλώνας των παρεμβάσεων είναι η ομαλή και αποτελεσματική ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξαρτήτως κοινωνικής ομάδας και κοινωνικής ιδιαιτερότητας (ιδίως των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ? ΕΚΟ), με τη χρήση ειδικής διδακτικής υποστήριξης. Για την ενίσχυση των ανωτέρω παρεμβάσεων οι Πράξεις περιλαμβάνουν συνολικά τις ακόλουθες δράσεις:
ΔΡΑΣΗ 1: Eμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης ΕΚΟ
Η δράση αφορά στον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης αλλοδαπών και μεταναστών μαθητών καθώς και μαθητών από άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (όπως ρομά) με εκπαιδευτικούς που δύνανται να υποστηρίξουν την υποδοχή και ένταξη των μικρών μαθητών στο ελληνικό σχολείο (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα δημοτικά σχολεία που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών).
Στόχος είναι η ένταξη να γίνει περισσότερο αποτελεσματική, συμμετοχική και ενεργητική, ώστε η προσαρμογή των μαθητών αυτών (αλλοδαπών και μεταναστών μαθητών καθώς και μαθητών από άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως ρομά) στο εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει ομαλά και ισόρροπα, αποφεύγοντας την απομόνωση και την περιθωριοποίηση.
ΔΡΑΣΗ 2: «Ενέργειες ενημέρωσης, προβολής και δημοσιότητας»
Η δράση αυτή περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών δημοσιότητας και προβολής που είναι απαραίτητες τόσο για την προβολή του αντικειμένου του έργου αλλά και για την προβολή της Πράξης, ως συγχρηματοδοτούμενης από την Ευρωπαϊκή Ένωση ? Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
ΔΡΑΣΗ 3: Αξιολόγηση της Πράξης
Στο πλαίσιο της Δράσης αυτής θα πραγματοποιηθεί αξιολόγηση, με έρευνα πεδίου, όλων των συντελεστών της Πράξης καθώς και του τρόπου υλοποίησής της, ως προς τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά της.
>
>«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ΤΟΥ ΕΣΠΑ>
Οι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για πέντε σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014 και 2014-2015). Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.
Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».
Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας ? λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής μέσα από κατάλληλα επιμορφωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο υποστηρίζει τους μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Το προσωπικό αυτό προσλαμβάνεται, επιμορφώνεται, και υποστηρίζεται επιστημονικά και συμβουλευτικά, από κατάλληλες δομές.
Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης τους κοινωνικά στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου και κατ? επέκταση στη σχολική κοινότητα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώσει την προσβασιμότητα των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να αντιμετωπίσει τον κοινωνικό αποκλεισμό.